Why Are ‘Reporters’ From Chinese Propaganda Outlets In The White House Briefing Room?

Written by Wes Walker on April 10, 2020

This is the SECOND reporter connected to the Chinese Communist Party in the White House briefings in what, a week?

Is nobody vetting these people?

It wasn’t long ago that Trump was completely questioning one lady reporter’s connections to the Chinese Government.

Predictably, the press went apoplectic. And then, a little digging revealed that she was, indeed, connected to the Chinese Communist Government and their aggressive propaganda machine.

Oops. Leet’s change the topic, quick! Suddenly we all got to talking about the ‘riches’ Trump could stand to earn because of ‘pushing’ this promising (and therefore panic-destroying) COVID treatment.

And now we’ve got yet ANOTHER of the hand-picked and shrunken White House press poolies who turns out to be solidly in the pocket of China’s Communist Party.

Does anyone still wonder why we view our ‘free’ press with such a jaded eye?

On Wednesday evening, reporter Ching-Yi Chang told President Trump that he was from Taiwan, not China.

But Ching-Yi Chang lied. Just like his Chinese Communist Party (CCP)-colleague Youyou Wang two days ago, as reported by the National Pulse.

Before the question, the U.S. President asked Ching-Yi (or Jingyi) “Where are you from?”

Ching-Yi responds: “Taiwan”, to which the President responds: “Good.”

In reality Ching-Yi represents another Chinese state-run outlet called Dragon Television, owned in turn by Shanghai Media Group, one of the largest state-owned media groups in China.

…On his own Facebook page, Ching-Yi (or Jingyi) refers to himself as a “Chinese” reporter. He posts, about himself: “Although I am the Chinese media reporter most frequently visited by the U.S. President, 2019 is particularly special. I have the opportunity to ask questions on critical trips to Vietnam, Japan and France with Trump, both inside and outside the White House.”

The Facebook page oozes antipathy towards President Trump and the United States, with unflattering images of the U.S. President as well as “news reports” for his Mandarin-speaking audience. —NationalPulse