BOMBSHELL REPORT: 16 Times The Media(D) Got The ‘Russian Collusion’ Story COMPLETELY Wrong

Written by K. Walker on March 26, 2019

President Trump has been condemned for calling some Media(D) outlets ‘fake news’ but look at the B.S. they’ve been shoveling at us for the past two years.

Ever since November 2016, the Media(D) has reported a ‘bombshell’ or a ‘turning point’ in the fabricated ‘Russian Collusion’ narrative that would somehow make their terrible, horrible, very bad dream of Donald J. Trump as President of the United States come to end. Then, by some miracle that would disregard the Presidential Succession Act, Hillary would stride out of the woods, Chardonnay in hand, and be allowed to finally break the most unbreakable of Glass Ceilings™ and be crowned Queen of America, to applause in Hollywood, perhaps a rewording of that Johnny Desmond classic, and balloons. There would have to be balloons because they make Hillary so very, very happy.

The Media(D) had so many ‘breaking news’ ‘bombshells’ that were ‘turning points’ that would be the ‘beginning of the end’ of the Trump Presidency. There were multiple ‘tipping points’ where the ‘walls would close in’ on the President and he would be inevitably be impeached:

Somehow, in their breathless reporting that of alleged treasonous activity that was going to submarine Trump and land him along with his entire family in jail, the Media(D) got a few things wrong.

Who would have thought that the Media(D) that was more than 90 percent negative in their reporting of President Trump would jump the shark one or two… or 16 times?

Here’s a list of their most egregious blunders.

1. CNN Botches The Date

CNN had to issue a rather embarrassing correction when they printed that an email with a decryption key to hacked documents by WikiLeaks was received by then-Candidate Trump, Don Jr., and others in the Trump campaign a full ten days before it was actually received. CNN’s Manu Raju and Jeremy Herb reported that the email with the key was sent on September 4, 2016, but it had actually been sent on September 14. The difference in the dates is critical because the WikiLeaks documents were made public on September 13 — the day before the email with the encryption key was sent.

Candidate Donald Trump, his son Donald Trump Jr. and others in the Trump Organization received an email in September 2016 offering a decryption key and website address for hacked WikiLeaks documents, according to an email provided to congressional investigators.

The September 14 email was sent during the final stretch of the 2016 presidential race.

CNN originally reported the email was released September 4 — 10 days earlier — based on accounts from two sources who had seen the email. The new details appear to show that the sender was relying on publicly available information. The new information indicates that the communication is less significant than CNN initially reported.
Source: CNN

2. ABC’s Fake News About General Flynn

ABC News suspended Brian Ross who reported that Michael Flynn was prepared to testify that President Trump had ordered him to make contact with Russian agents before he had been elected — but that turned out to be ‘fake news’.

ABC News offered a ‘clarification’ that it was during the transition that President-elect Trump had made the request of his choice for National Security Advisor.

Nevertheless, the damage had been done. The stock market dropped several hundred points when the news broke.

Oopsie.

3. CNN’s Crystal Ball Is Cloudy When Predicting Comey’s Testimony

Q: How many CNN reporters does it take to get a prediction wrong on Comey’s testimony?

A: Four. Gloria Borger, Eric Lichtblau, Jake Tapper, and Brian Rokus.

The esteemed journos at CNN were adamant that former FBI Director James Comey was going to refute the claim made by President Trump that he (Trump) was not under investigation. They were so convinced that they published a piece titled, ‘Comey expected to refute Trump’ — except he didn’t. In his prepared statement, Comey confirms that he did indeed tell Trump that he was not under investigation at least three times.

CORRECTION AND UPDATE: This article was published before Comey released his prepared opening statement. The article and headline have been corrected to reflect that Comey does not directly dispute that Trump was told multiple times he was not under investigation in his prepared testimony released after this story was published.

Source: CNN

(Emphasis Added)

4. CNN’s Fabrication Of An Investigation Into Anthony ‘The Mooch’ Scaramucci

This one came just a couple of weeks after the inability to read the mind of James Comey.

CNN reported another ‘bombshell’ that they breathlessly reported with a single, unnamed congressional source, that Trump advisor, Anthony Scaramucci, was under Senate investigation for discussing the possible lifting of sanctions with a Russian banker.  The Mooch insists that he did nothing wrong. Despite no corroborating evidence, CNN published the story anyway.

CNN Editor, Eric Lichtblau, who was one of CNN’s staff apparently unable to maintain a psychic link with the former FBI director, resigned because of the Scaramucci story, along with his colleagues, Thomas Frank, and Lex Haris.

CNN’s Media ‘watchdog’ Brian ‘The Eunuch’ Stelter was forced to quickly push out their narrative after The Washington Post published a story about the trio of hacks.

An internal investigation by CNN management found that some standard editorial processes were not followed when the article was published, people briefed on the results of the investigation said.

The story, which reported that Congress was investigating a “Russian investment fund with ties to Trump officials,” cited a single anonymous source.

Source: CNN

5. Bloomberg’s Deutsche Bank Vermasseln

Bloomberg News had a major screw up in their reportage back in December when they said that Robert Mueller had subpoenaed Deutsche Bank records that ‘zeroed in’ on Donald Trump and his family. They later issued a correction that the records were for ‘people affiliated with Trump.’

6. Jonathan Chait’s ‘The GOP Funded The Steele Dossier’

To be fair to Chait, he wasn’t the only journalist to suggest that Republicans had funded the dossier, but his article in New York Magazine certainly grabbed a lot of eyeballs.

Chait writes:

During the Republican primary, donors opposed to Trump’s candidacy hired Steele to conduct opposition research into Trump. After Trump won the primary, Democrats continued to finance his investigation. Steele compiled a now-famous dossier alleging a web of corrupt ties, including blackmail, between Trump, his inner circle, and the Kremlin.

Just one problem — Steele didn’t get involved with Fusion GPS until after the Republican who was originally funding the research had backed out of the deal and the Democrats took over that Steele was hired by Fusion GPS to compile the dossier.

Those timelines can be tricky — just ask CNN about the cost of getting the date of an email wrong.

7. CNN Suggests Jeff Sessions Hid A Meeting With A Russian Ambassador

As Senator Jeff Sessions was under scrutiny during the transition, CNN was critical that he had not included a meeting with a Russian ambassador on his security clearance form. CNN framed this as Sessions hiding some sort of connection with Russia and pushed the ‘collusion’ narrative.

The problem with this one was that former Attorney General Jeff Sessions had been a Senator at the time, and the meeting that he had ‘failed to disclose’ were within his course of duties as a Senator. The FBI had sent emails to an aide of Sessions explaining that meetings with foreign entities as related to his Senate duties could be excluded from the form.

It took CNN six months to walk that back. 

8. WaPo: Russia Is Hacking The Power Grid!

The rapidly evolving story that Russians were trying to ‘hack the power grid’ through a company in Vermont devolved into a nothingburger. The Washington Post claimed that ‘Russian hackers’ were using malware to infiltrate the power grid and accomplish the Green New Deal with one flick of the switch. And then, the story changed to one laptop infected with malware that wasn’t even connected to the grid. It was peak tinfoil hat conspiracy theory. This was published without bothering to fact-check with Burlington Electric, who issued a statement just an hour and a half after WaPo published the piece.

Forbes thoroughly embarrasses WaPo’s handling of this:

As the Washington Post’s story of Russian hackers burrowed deep within the US electrical grid, ready to plunge the nation into darkness at the flip of a switch unraveled into the story of a single non-grid-connected laptop with a piece of malware on it, the Post has faced fierce criticism over how it fact checked and verified the details of its story. It turns out that the Post not only did not fact check the story until after it was published live on its website, but in its defense of the story, the Post made a number of false statements about what was written when, which the Internet Archive’s Wayback Machine reveals.

Source: Forbes

9. The Media (D)’s ’17 Intelligence Agencies’ Lie

When Hillary Clinton claimed in the third Presidential Debate that 17 intelligence agencies confirm that Russian were meddling in the 2016 Presidential election, alleged ‘fact-checkers’ were falling over each other to agree with her. The New York TimesPoliticoABC NewsPolitifact, and PBS all confirmed the ’17 agencies’ claim, but it seems that there were only 4 agencies. The ’17 agencies’ could easily be debunked with a Google search claimed The Daily Caller:

All of these “fact checks” and reports were wrong, of course, as has since been made ultra clear. As The New York Times now concedes, the truth about her claim was obviously false from the start. Any reporter capable of operating Google could have looked up a list of the intelligence agencies in question, and ruled out almost half in just minutes.

The Department of Energy, Treasury and Drug Enforcement agencies can be dismissed out of hand. The military service intelligence organizations can’t legally operate on U.S. soil. Add the Coast Guard and we’re tentatively at eight remaining intel agencies under DNI. The Defense Intelligence Agency is also unlikely. Geospatial intelligence? Definitely not. National recon office? Not unless a political influence campaign has something to do with a missile launch or natural disaster.

That leaves us with State Department intelligence, Department of Homeland Security, FBI, CIA and NSA. Five tops, narrowed down at the speed of common sense and Google.

Source: THe Daily Caller

Nine months after the rush to ‘Fact-Check: TRUE!’ Hillary’s claim, news outlets learned how to use Google and began their half-hearted retractions.

10. NBC’s ‘Bombshell’ On Paul Manafort’s Trump Tower Meeting Notes

NBC reporters, Ken Dilanian and Cathy E. Lee published what would have been a helluva scoop if it had been true — and had any substance at all. The original article was titled, ‘Manafort Notes From Russian Meet Contain Cryptic Reference to ‘Donations’ There was just one problem — their two anonymous ‘sources’ were wrong. They corrected the story, and said that their source said the word ‘donor’ but Politico reported that that wasn’t accurate, either.

Notes from former Trump campaign chairman Paul Manafort on a meeting he attended last year with a Russian lobbyist and Donald Trump Jr. are not seen as damaging to the Trump family or campaign officials, according to government officials and others who have looked at the notes.

Source: Politico

WaPo’s Erik Wemple also slammed NBC’s report writing that the story contained no real details and it ‘provides only fodder for innuendo and conspiracy, not for sound conclusions about what happened.

11. MSNBC/NBC News Claims The Feds ‘Wiretapped’ Michael Cohen

MSNBC originally claimed on air that the government had been listening in on the phone calls of President Trump’s former attorney, but, like many anonymous sources, they were wrong. The monitoring of Cohen’s phone calls wasn’t listening in on them, but keeping a record of his contacts. This claim was also made on the NBC News website

CORRECTION: Earlier today, NBC News reported that there was a wiretap on the phones of Michael Cohen, President Trump’s longtime personal attorney, citing two separate sources with knowledge of the legal proceedings involving Cohen.

But three senior U.S. officials now dispute that, saying that the monitoring of Cohen’s phones was limited to a log of calls, known as a pen register, not a wiretap where investigators can actually listen to calls.

NBC News has changed the headline and revised parts of the original article.

Source: NBC News

(Emphasis Added)

12. Buzzfeed Claims Trump Told Cohen To Lie To Congress

Buzzfeed made the claim that President Trump directed Cohen to lie to Congress about plans to open up a Trump Tower in Russia. The report included ‘confirmation’ by two anonymous law enforcement sources who said that Special Counsel Robert Mueller had evidence backing up the claim.

The New York Times reported that a statement by Mueller’s team completely refutes the claim that Trump told Cohen to lie to Congress.

The rare public statement by a spokesman for the special counsel, Robert S. Mueller III, challenged the facts of an article published by BuzzFeed News on Thursday saying that Mr. Cohen had told prosecutors about being pressured by the president before his congressional testimony.

“BuzzFeed’s description of specific statements to the special counsel’s office, and characterization of documents and testimony obtained by this office, regarding Michael Cohen’s congressional testimony are not accurate,” said the spokesman, Peter Carr.

Source: New York Times

13. McClatchy Claimed Cohen Went To Prague

In the desperate attempt to confirm anything in the salacious Steele Dossier, McClatchy reported that two ‘anonymous sources’ confirmed that Michael Cohen was in Prague in 2016.

The Justice Department special counsel has evidence that Donald Trump’s personal lawyer and confidant, Michael Cohen, secretly made a late-summer trip to Prague during the 2016 presidential campaign, according to two sources familiar with the matter.

Confirmation of the trip would lend credence to a retired British spy’s report that Cohen strategized there with a powerful Kremlin figure about Russian meddling in the U.S. election.

Source: McClatchy

‘It would also be one of the most significant developments thus far in Special Counsel Robert Mueller’s investigation of whether the Trump campaign and the Kremlin worked together to help Trump win the White House,‘ states the article.

It would be — but it’s not true.

Unless Cohen was lying, when he testified before Congress, he reiterated that he has never been to Prague.

14. CNN’s Keystone Cops Trump Tower Reportage

CNN reporters, Jim Sciutto, Carl Bernstein, and Marshall Cohen all claimed that Michael Cohen was willing to tell Robert Mueller that President Trump knew about the infamous Trump Tower meeting with Russians ahead of time. The ‘anonymous source’ turned out to be Cohen’s lawyer, Lanny Davis, who later admitted to Buzzfeed that he ‘got mixed up.’

Brava, CNN, brava!

15. NPR Suggests Don Jr. Perjured Himself

NPR published a lengthy article that when Don Jr. testified before the Senate that talks of opening up a Trump Tower in Moscow died in 2014, he may have committed perjury because Michael Cohen had claimed that discussion to to open one was ongoing in 2015. They were both right, but Don Jr. was talking about one deal that fizzled and died and another deal that was still in the discussion phase in 2015.

Trump Jr.’s statements about work on a Trump Tower Moscow that ended in 2014 referred to negotiations with Aras Agalarov, a Russian real estate mogul who partnered with Trump to host the Miss Universe pageant in Moscow in 2013.

The Trumps and Agalarovs attempted to build a Trump Tower facility, but the deal petered out.

Felix Sater, a businessman with links to Cohen and Russian officials, tried to make a Trump Tower Moscow happen in 2015.

Sater and Cohen worked on the project through June 2016.

Source: Daily Caller

This caused NPR to issue a lengthy and embarrassing correction.

Editor’s note:An earlier version of this report mischaracterized an answer Donald Trump Jr. gave to Senate investigators in 2017 about the prospective projects his family was negotiating with people in Moscow.

The story reported that Trump Jr.’s response — that negotiations on one project concluded by the end of 2014 — contrasted with the version of events as laid out in the guilty plea by Michael Cohen on Thursday. In fact, Trump Jr. and investigators were alluding to a different set of negotiations — not to a deal that Cohen was reportedly pursuing. Trump Jr. did acknowledge in his testimony that Cohen and another man were exploring a possible deal in Moscow in 2015 or 2016.

Trump Jr. did not address what Cohen has now admitted — that talks about such a deal continued at least into June 2016, longer than previously known and well into the presidential campaign.

Source: NPR

16. The Russian Spy In The Oval Office

This was the ‘smoking gun’ — a photo of Maria Butina, a Russian spy, in the Oval Office meeting with President Trump!

The photo was of a meeting between Trump and Russian diplomat Sergey Lavrov and a small entourage.

Emily Singer, a reporter from Mic tweeted out that the redhead in the back was Maria Butina, a woman who had been arrested for being a Russian operative attempting to influence American politicians into adopting a pro-Russian Federation agenda. The tweet was retweeted by some high profile accounts like that of Michael Yglesias of Vox and author Amy Siskind.

It wasn’t Butina, though. It turns out it was a White House staffer.

The photo went viral on Twitter, but users began pointing out the woman in question did not resemble Butina aside from her red hair. Later, Singer said it “may be Cari Lutkins” from the National Security Council and she deleted the tweet in question.

Source: Washington Free Beacon

Oh, well, I guess a tinfoil hat makes all redheads look the same.

Singer has deleted the tweet, and she was fiercely mocked for her mistake on Twitter, and on many conservative websites. Even The Federalist got in on the fun.

The Media(D) wonders why we call them ‘fake news’ — THIS is why.

This morning, President Trump weighed in on the overt Media(D) bias:

H/T: Amber Athey at The Daily Caller

 Pussification: The Effeminization Of The American Male

by Doug Giles

Doug Giles, best-selling author of Raising Righteous And Rowdy Girls and Editor-In-Chief of the mega-blog, ClashDaily.com, has just penned a book he guarantees will kick hipster males into the rarefied air of masculinity. That is, if the man-child will put down his frappuccino; shut the hell up and listen and obey everything he instructs them to do in his timely and tornadic tome. Buy Now: Pussification: The Effeminization Of The American Male

By the way, since Facebook has unpublished ClashDaily’s page, your best bet to keep in the loop is to Subscribe to our ClashDaily Newsletter right here:

Become a Clash Insider!

Sign up for our free email newslettaer, and we’ll make sure to keep you in the loop.

We’ve moved to a new social media platform, MeWe. It’s like Facebook without the data breaches and censorship.

Sign up and you can still get all the ClashDaily goodness by joining our MeWe group.

Do you love what we’re doing at Clash?

Do you want to kick in to our ‘war chest’ so that we Happy Warriors can maximize the size of the footprint we leave on Leftism’s backside? Here’s a link for ya to do just that.

Stay Rowdy!

You Might Like
ClashDaily's Associate Editor since August 2016. Self-described political junkie, anti-Third Wave Feminist, and a nightmare to the 'intersectional' crowd. Mrs. Walker has taken a stand against 'white privilege' education in public schools. She's also an amateur Playwright, former Drama teacher, and staunch defender of the Oxford comma. Follow her humble musings on Twitter: @TheMrsKnowItAll