WaPo Begins Scrubbing Russiagate Articles Based On Steele Dossier, Buries It In The ‘Style’ Section

Written by K. Walker on November 15, 2021

Become a Clash Insider!

Big Tech is clamping down on conservative media big time. Don’t let Big Tech pre-chew your news. Sign up for our free email newsletter, and we’ll make sure to keep you in the loop.

The newspaper with the slogan “Democracy Dies In Darkness” has decided to publish a correction on a major story that has been in the news for five years in the “Style” section. Of course, they did.

You just know that they don’t see the irony — or the hilarity — in that.

The Washington Post won a Pulitzer Prize along with the New York Times in 2018 for reporting on Trump-Russia collusion in the 2016 election.

The entire Russiagate hoax was based on allegations in the salacious Steele Dossier, which appears to have been a smear campaign by Hillary Clinton’s campaign working with the Obama administration and based — ironically — on what appears to be Russian disinformation in the dossier assembled by former British spy Christopher Steele.

BOMBSHELL REPORT: Trump-Russia Collusion Was A STRATEGY By Hillary To Distract From Email Scandal

On Friday, WaPo acknowledged that there were some serious problems in their reporting over a two-year period.

Making significant changes to coverage that won them a Pulitzer Prize wouldn’t be hidden in a section that The Washington Post describes to students as “a more descriptive, informal ‘behind the scenes’ coverage of the arts, personalities and lifestyles, as well as social trends, interviews, previews and reviews.”

But in an era where most people only read headlines, this sort of thing is a problem — especially when you see what it is that they’re “correcting.”

The article begins by admitting that they’ve corrected and removed “large portions of two articles” on Trump-Russian collusion after Special Counsel John Durham issued an indictment on Igor Danchenko, a Russian-born lawyer who was the source for material that became the Steele Dossier.

The Washington Post on Friday took the unusual step of correcting and removing large portions of two articles, published in March 2017 and February 2019, that had identified a Belarusian American businessman as a key source of the “Steele dossier,” a collection of largely unverified reports that claimed the Russian government had compromising information about then-candidate Donald Trump.

ClashDaily covered Danchenko’s indictment more thoroughly here:

Durham Arrests Expose The REAL Face Of That ‘Russian Collusion’ The Left Crowed About

According to the WaPo correction article, the paper’s executive editor, Sally Buzbee said that they “could no longer stand by the accuracy of those elements of the story.”

WaPo had identified businessman, Sergei Millian, as “Source D” in their articles. Millian was the one that claimed the most salacious allegations in the Dossier about a Moscow hotel room, prostitutes, urination, and known germophobe Donald Trump.

Trump consistently denied the ridiculous claim.

WATCH: Trump Kicks CNN & BuzzFeed’s ASS During Presser And It’s Beautiful

The Washington Post admits now that the Durham indictment of Danchenko blows holes in their reporting.

The Post’s reassessment follows the indictment on Nov. 4 of Igor Danchenko, a Russian American analyst and researcher who helped Steele compile the dossier. Danchenko was arrested as part of an investigation conducted by attorney John Durham, the special counsel appointed by Trump’s attorney general William P. Barr to probe the origins and handling of the FBI’s inquiry into Trump’s alleged Russian connections.

Danchenko was indicted on charges that he repeatedly lied to the FBI about where and how he got information that he allegedly gave to Steele for the dossier. He pleaded not guilty in federal court this week. His attorney, Mark Schamel, said in a statement: “For the past five years, those with an agenda have sought to expose Mr. Danchenko’s identity and tarnish his reputation while undermining U.S. National Security. This latest injustice will not stand.”
Source: Washington Post

If they lied about this, what else did they lie about?

The American Corporate Media is shameful… or are they shameless?

The Washington Post is so disgusting that they are willing to hide their “correction” that they were complicit in a Democrat smear campaign that affected the entire 4 years of the Trump administration and triggered the Mueller Report.

And they do it with their new slogan, “Democracy Dies in Darkness.”

It certainly does. The problem is, it’s the Corporate Media that is running around turning off all the lights.

ClashDaily's Associate Editor since August 2016. Self-described political junkie, anti-Third Wave Feminist, and a nightmare to the 'intersectional' crowd. Mrs. Walker has taken a stand against 'white privilege' education in public schools. She's also an amateur Playwright, former Drama teacher, and staunch defender of the Oxford comma. Follow her humble musings on Twitter: @TheMrsKnowItAll and on Gettr @KarenWalker